ارزش میلگرد آجدار ( آرماتور ) - میلگرد چیست؟ میلگرد دقیقا چیست؟

فروش و خریدآهن آلات ساختمانی ، قیمت تیرآهن ، قیمت میلگرد آجدار، قیمت قوطی پروفیل، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق سیاه، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق ...

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت


میلگرد یا این که ارماتور فولادی است که در بتن به خواسته جبران ایستادگی کششی آن استعمال می شود . میلگرد با استانداردهای مختلفی ایجاد میشوند و در هر استانداردی طبقه بندی مشخصی با اعتنا به خاصیت مکانیکی فولادها موجود هست .

از آرماتوربندی به مراد قادر ساختن ساختمان , پل , سد و … استعمال می شود , آرماتوربند با بستن میلگردها به نیز بوسیله سیم آن هارا به نیز متصل می‌نماید .

در کشور ایران نصیب بیشتر فولادهای آرماتور که بوسیله سوله ذوب آهن اصفهان ساخت میشوند با استاندارد روسی هم خوانی دارا‌هستند .

http://ahan12.loxblog.com/post/13/%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%AF%20%D9%85%DB%8C%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C.htm

برای اطلاع از بها میلگرد راحت ترین روش استعلام از بازار است . ولی برای پیش گویی ارزش میلگرد آجدار و فرآیند کلی ارزش ارماتور می بایست عامل ها موءثر بر بها آرماتور را آشنایی و محاسبه کرد .

بیشترین مصرف میلگرد در صنعت ساختمان و پروژه های عمرانی است پس باتوجه بدین نکته میتوان فیض گرفت که رونق بازار تسکین دهنده یا این که تسریع فرایند ساخت پروژه ها منجر ارتقاء تقاضای میلگرد شده و همین ارتقاء درخواست‌کردن موجب ارتقا ارزش میلگرد یا این که به عبارتی ارماتور می شود .

میلگرد آجدار - بازرگانی پولاد واردکننده انواع ورق های استنلس استیل ...
به غیر از میزان عرضه و تمنا که طبق اصول اقتصادی بها ها را دستخوش تغییر میکند ( تا وصال به بها تعادل ) عامل ها فی مابین المللی هم بر ارزش میلگرد تاثیر گذار خواهد بود .

ارزش میلگرد آجدار ( آرماتور )

http://ahanmelal.parsiblog.com/Posts/16/

بها میلگرد اجدار اساسا ارزش تمام شده مواد تشکیل دهنده آن بعلاوه قیمت افزوده سوله خالق آن است .

ارزش مواد نخستین از جمله سنگ آهن در بازار جهانی و به به عبارتی نسبت در بازار چین ( با اعتنا به گستردگی آهن ) بر بها پایانی ارماتور تاثیر بدون واسطه می‌گذارد همینطور هزینه ها اتوبار و ارزش نفت هم موجب بالا رفتن بها تمام شده میلگرد می شود .

ولی علاوه بر فاکتور های ذکر شده که بخشی از مهم ترین دست اندرکاران اثر گذار بر بها میلگرد آجدار محسوب میگردند میتوان به شک وتردید های هیجانی بازار که غالبا در اقتصاد کشور‌ایران به تاثیر از اتفاقات سیاسی چهره می‌دهد هم اعتنا داشت .

در کشور ایران سوله های متمایز تولیید کننده میلگرد می‌باشند که لیست بها میلگرد دارای اعتبار ترین آنها در تارنما آسرون به صورت روزمره جانور میباشد و لیست بها میلگرد ها به صورت لحظه ای به روز کردن می شود و با مراجعه به تارنما ما می توانید برای خرید میلگرد متبوع خویش مبادرت نمائید.

https://www.asroon.ir/price-list/default.aspx?title=%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%87%D9%86-%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C--IPE-&id=107

در آسرون فروش میلگرد به مطلوب ترین بها صورت میگیرد و در تناژ بالا فروش میلگرد به بها کارگاه انجام می شود .

در بالا لیست بها میلگرد ذوب اهن اصفهان جای دارد که گران ترین میلگرد جانور در جمهوری اسلامی ایران هست و اما کیفیت خوب ترین . سوله های دوچندان دیگری هم میباشند که تولید ها ان ها در بازار طرفدار دارااست

آزمایشات در اختیار گرفتن کیفیت میلگرد


آزمایش گیرایی : این امتحان ها مطابق با استاندارد ملی کشور ایران به شماره ۱ - ۸۱۰۳ و به مراد اطلاع از خاصیت انعطاف پذیری , مدول الاستیسیته , حد الاستیک , موقعیت ارتجاعی , نقطه تسلیم و ایستادگی تسلیم و پایداری به شکنندگی بر روی مقاطع انجام می شود . این آزمایش بوسیله دستگاه گیرایی آرماتور صورت می پذیرد .

تست خمش : این تست در دمای دربین ۱۵ تا ۲۵ سکو سانتی گراد با زاویه های دربین ۱۶۰ تا ۱۸۰ مرتبه و به سه صورت سبک , سنگین وزن و منحصر به فرد انجام می شود . تست سبک اکثر وقت ها بر روی مقاطع باریک ( خاموت و مفتول ها ) با قطر کمتر از ۱۰ میلیمتر انجام می شود .

بر روی مقاطع با قطر بیشتراز ۱۰ میلیمتر از آزمایش خم سنگین وزن و خم کاری با رواداری های ویژه و با شعاع معین نیز خم کاری منحصربه‌فرد میباشد . در‌صورتی‌که آرماتور ذیل این تست مبتلا گسستگی و ترک نشود مقبول می‌باشد .

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/فولاد-گستر-حداد/59/view/


آزمایش خستگی : این امتحان نیز مطابق با استاندارد برای مقاطع افقی معقول می شود . این تست بر روی سه آرماتور با بعد ها معین زیر , حد میانه و فراتر از محدوده جدول نورد انجام می شود . برای این امتحان از خم کننده های مو جود در تارنما های واحد های صنعتی مورد به کار گیری قرار می‌گیرد .


بررسی مقاطع از روی صورت ظاهری
همان گونه که در اولِ این مقاله گفتیم آرماتور ها با دو صورت ظاهری بی آلایش و آجدار ساخته میشوند که هرمورد مشخصات کاربرد های منحصر به خویش را داراست .

میلگرد معمولی یا این که ترانس


این مقاطع با صورت ظاهری به طور کامل صاف و فارغ از هیچ برجستگی بر روی مرحله کالا هست که به دو صورت کلاف و شاخه ای در بازار وجود دارد . مقاطع معمولی مقاطعی قابل انعطاف با ۲۵ درصد تغییر تحول صورت نسبی پلاستیکی میباشند و در تیم میلگرد های داکتیل قراردارد .

کاهش قیمت میلگرد در بازارآهن
آرماتورهای بی آلایش در شرایط کلاف از سایز ۵ تا ۱۲ میلیمتر و در وضعیت شاخه از سایز ۸ تا ۴۰ میلیمتر وجود دارد . نظارت این گونه مقاطع در تیم A1 قرار گرفته که دارنده دست‌کم ایستادگی کششی ۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و پایداری تسلیم ۲۳۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است .

میلگرد چیست ؟ و چرا در پروژه  خود به آن احتیاج دارم؟

 https://www.asroon.ir/products/detail/تیرآهن-معمولی--IPE-/107/view/

هنگامی که شما در حال آماده سازی یک پروژه ساخت و ساز بتنی هستید، ممکن است در هنگام  برنامه ریزی خرید مواد، از اصطلاح میلگرد استفاده می شود،  اما میلگرد چیست؟

دقیقا چه کاری برای پروژه شما انجام می دهد که آن را بسیار مهم می کند؟ آیا انواع مختلف میلگرد برای پروژه شما واقعا حیاتی هستند؟ در اینجا نگاهی گذرا به اصول میلگرد برای کمک به شما در شروع کار می اندازیم.

میلگرد چیست؟ میلگرد دقیقا چیست؟

قیمت میلگرد اروپا در روزهای آغازین ماه اکتبر

میلگرد نوار فولادی می باشد که در ساخت بتن و بتن ریزی پی ساختمان استفاده می شود. شما با افزودن این میله های فلزی، بتن مسلح را ایجاد می کنید. که باعث افزایش مقاومت بتن می شود. استفاده از میلگرد در پی ساختمان باعث می شود که بتن شکاف نخورد و پروژه از هم نپاشد.

اگرچه تمام ترک های بتونی، میلگرد و مواد تقویت کننده به کنترل مکان و میزان ترک ها کمک می کنند. همچنین قدرت ساختاری در پروژه را فراهم می کند.


اکثر وقت ها از این مقاطع در صنعت آهنگری و جوشکاری به کارگیری می شود و از ایجاد کنندگان داخلی این مال می شود به سوله های ایجاد میلگرد یزد و کاشان اشاره نمود .

میلگرد آجدار


این مدل از آرماتور ها در سه ارزیابی A2 , A3 , A4 به صورت آجدار و به صورت جناقی یا این که هفت هشت , فنری و دوکی هست . عمق و صورت ظاهری آج ها می بایست دقیقا مطابق با استاندارد باشد به این دلیل که انگیزه از آجدار کردن این کالا سرگرم کردن بیشتر این مقاطع با بتن است .

مقاطع A2 در تیم مقاطع نصفه مشقت بار با ۱۹ درصد تغییر و تحول صورت نسبی پلاستیکی , ایستادگی کششی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و پایداری تسلیم ۳۰۰۰ کیلو گرم بر متر مربع با آج های فنری و منفرد است . این فرآورده در مجموعه آرماتور های ترد جای دارد و بیشتر در مصارف ساختمانی و خاموت زنی مورد استعمال قرار میگیرد .

نماد JU حک شده بر روی مقاطع نماد آرماتور های A2 ایجاد شده به شیوه آلیاژ سازی است . آرماتور های گرید A3 مقاطعی کم آب و ترد با ۱۴ درصد تغییر تحول صورت نسبی پلاستیکی و با پایداری کششی ۶۰۰۰ کیلو گرم بر سانتی متر مربع و پایداری تسلیم ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع با آج های جناقی و به صورت ضربدری ساخته می‌شوند . اکثر زمان ها از این فرآورده در مصارف سیویل ساختمانی و صنعتی مورد استعمال قرار میگیرد .

نشانه CT حک شده بر روی مقاطع نماد آرماتور A3 ساخت شده به شیوه ترمکس و نماد CU علامت آرماتور A3 ایجاد شده به شیوه آلیاژ سازی هست . توجه شود که به دلیل کم آب بودن این آرماتورها به هیچ وجه عملیات جوشکاری روی آن نباید انجام بگیرد . مقاطع با محاسبه A4 با آج های دوکی یا این که پیچیده و از دسته ۵۰۰ و ۵۲۰ می‌باشد . نماد JT حک شده بر روی مقاطع نماد آرماتور های A4 ساخت شده به شیوه ترمکس و SA علامت ساخت به شیوه آلیاژ سازی هست .

شایسته ترین جور میلگرد
درخصوص شایسته ترین دسته میلگرد نمیتوان به طور کلی حیث بخشید , به دلیل آن که تعیین این مال دقیقا می بایست





:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ismaeil sahab
ت : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی